ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ 1

Οι αναρτήσεις είναι ομαδοποιημένες κατά μάθημα στο δεξί σας χέρι, όπως κοιτάτε. Επίσης μπορείτε να δείτε παλαιότερες αναρτήσεις στο κάτω μέρος της σελίδας πατώντας "παλαιότερες αναρτήσεις".

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ 2

Ορισμένες από τις παλαιότερες αναρτήσεις μπορεί να περιέχουν συνδέσμους που δεν λειτουργούν πια. Επίσης ορισμένες παλιές πολυτονικές γραμματοσειρές μπορεί να δυσλειτουργούν. Το μπλογκ έχει συσσωρεύσει ένα μεγάλο αριθμό αναρτήσεων που αδυνατώ να ελέγξω στην πληρότητά τους. Με την πρώτη ευκαιρία θα γίνει μια γενική εκκαθάριση.

8-4-2015: Μια μερική συντήρηση διόρθωσε πολλά προβλήματα (50%).

Επισήμανση 3

Δυστυχώς αρκετά από τα παράθυρα του LinkWithin (you might also like) δεν λειτουργούν πια. Συγχωρήστε με για την ενδεχόμενη ταλαιπωρία!
Σταύρος Γκιργκένης 17-10-2016

Τετάρτη 30 Ιανουαρίου 2013

Το έπος του Διγενή Ακρίτα


 Το έπος του Διγενή Ακρίτα

Ένας από τους ακρίτες ήταν και ο Βασίλειος Διγενής Ακρίτας. Έζησε περίπου το 10ο μ.Χ. αιώνα και ονομαζόταν Διγενής  γιατί καταγόταν από δύο γένη, το αραβικό και το ελληνικό.  Η σωματική του δύναμη και ανδρεία ήταν μεγάλη και τα κατορθώματα του πολλά.  Αυτός ήταν και ο λόγος για τον οποίο γράφτηκε ένα εκτενές ποίημα με επικό χαρακτήρα το οποίο εξυμνούσε όλη του τη ζωή, από τους προγόνους ως το θάνατό του.
Αρχικά, γίνεται λόγος για τον πατέρα του, τον αμιρά της Συρίας Μουσούρ, ο οποίος άρπαξε την κόρη ενός έλληνα στρατηγού, καταδιώχθηκε από τους πέντε αδερφούς της, μονομάχησε με το μικρότερο, ηττήθηκε, προσηλυτίστηκε στο χριστιανισμό και τελικά την παντρεύτηκε. Από το γάμο αυτό γεννήθηκε ο Διγενής. Έπειτα, περιγράφονται τα παιδικά του χρόνια και οι ιδιαίτερες ικανότητες και επιδόσεις του. Κατόπιν, αναφέρεται στην αρπαγή της κόρη ενός στρατηγού και στο γάμος του μαζί της (με τη συγκατάθεση του πατέρα της τον οποίο ο Διγενής είχε προηγουμένως νικήσει) καθώς και σε μια ερωτική περιπέτεια του Διγενή. Στη συνέχεια, γίνεται λόγος για τους αγώνες και τα κατορθώματα του (με σημαντικότερο τη μονομαχία του με την αμαζόνα Μαξιμώ), για την αναχώρησή του στις άκρες, όπου γίνεται ακρίτης καθώς και για την κατασκευή ενός κάστρου στον Ευφράτη, όπου και εγκαθίσταται με τη γυναίκα του. Τέλος, περιγράφεται ο θάνατός του. 
Το έπος τοποθετείται χρονικά στις αρχές του 11ου μ.Χ. αιώνα. Το πρωτότυπο κείμενο δεν έχει διασωθεί αλλά υπάρχουν πολλές παραλλαγές του από τις οποίες η πιο αξιόπιστη είναι η Grottaferrata. Αποτελείται από οκτώ ή δέκα κεφάλαια τα οποία περιγράφουν τη ζωή του με χρονολογική σειρά.

Τα χειρόγραφα
Το έργο σώζεται σε έξι χειρόγραφες παραλλαγές:
1. το χειρόγραφο του Εσκοριάλ (βρέθηκε στην βιβλιοθήκη Εσκοριάλ της Μαδρίτης και αποτελείται από 1867 στίχους)
2.της Τραπεζούντας (βρέθηκε στην μονή Σουμελά του Πόντου και αποτελείται από 3182 στίχους)
3.το χειρόγραφο Άνδρου-Αθηνών (χειρόγραφο Εθνικής Βιβλιοθήκης 1074), με 4778 στίχους
4.της Κρυπτοφέρρης (από την μονή της Grottaferrata στην Ιταλία, με 3709 στίχους
5.της Οξφόρδης, που είναι ομοιοκατάληκτη διασκευή του 1670 από τον ιερομόναχο Ιγνάτιο Πετρίτση
6.της Άνδρου (τώρα Θεσσαλονίκης αρ. 2) που είναι πεζή διασκευή από την χρονιά 1632.

Αποσπάσματα
Τα αποσπάσματα προέρχονται από το επεισόδιο της μονομαχίας του Διγενή με την αμαζόνα Μαξιμώ, η οποία έχει συμμαχήσει με τους απελάτες εναντίον του Διγενή. Η Μαξιμώ προκαλεί σε μάχη τον Διγενή που στέκεται στην απέναντι όχθη:
Παραλλαγή Κρυπτοφέρης
Παραλλαγή Εσκοριάλ
Ταῦτα εἰποῦσα ἐν θυμῷ, ὥρμησε τοῦ περάσαι
ἐγὼ δὲ λέγω πρὸς αὐτήν: «Μαξιμού, μὴν περάσης,
ἀνδράσι καὶ γὰρ πέφυκεν ἔρχεσθαι πρὸς γυναίκας,
ἔλθω λοιπὸν ἐγὼ πρὸς σέ, ὡς τὸ δίκαιον ἔχει.»
Καὶ αὐτίκα τὸν ἵππον μου κεντήσας ταῖς περόναις,
προς τὸ ὕδωρ ἐξώρμησα, ἀποτυχὼν τοῦ πόρου·
ἦν δὲ πολὺς ὁ ποταμὸς καὶ ἔπλευσεν ὁ ἵππος·
ὕδατος τούτου ἔκχυσις ἄποθεν δὲ ὑπῆρχεν
βραχύτατην ἐμφαίνουσα λίμνην, συχνήν τε πόαν
ἐν ᾗπερ στᾶσα ἀσφαλῶς λίαν εὐτρεπισμένη
ἡ Μαξιμοὺ τὴν προσβολὴν την ἐμὴν ἐπετήρει·
οἱ δὲ συνόντες ἄλλοι μὲν ἔτρεχον πρὸς τὸν πόρον,
ἕτεροι δὲ ἐνήδρευον ἐγκρύμματα ποιοῦντες.
Ἐγὼ δέ,ὅταν ἔγνωκα εἰς γῆν πατεῖν τὸν ἵππον,
τρανὰ αὐτὸν ἠρέθιζον, καὶ τὸ σπαθὶν ἑλκύσας
ὁλοψύχως πρὸς Μαξιμούν εὐτέχνως ἀπηρχόμην.
Ἡ δέ, ὡς προηυτρέπιστο, προσαπαντᾶν δραμοῦσα,
κονταρέαν μοι δέδωκεν ξυστὴν εἰς τὸ λουρίκιν·
καὶ μηδαμῶς ἀδικηθεὶς ἔκοψα τὸ κοντάριν,
τινάξας δ' αὖθις τὸ σπαθίν, ταύτης ἐνεφεισάμην,
τοῦ δε βούλχα ἀπέτεμον τὴν κεφαλὴν εὐθέως·
Καὶ σύντομα ἐπιλάλησεν, τὸν ποταμὸν περάση
καὶ ἐγὼ δὲ τὴν ἐλάλησα φωνὴν ἀπὸ μακρόθεν:
«αὐτόθε στέκου, Μαξιμού, ὧδε μηδὲν περάσης!
Τοὺς ἄνδρας πρέπει νὰ περνοῦν, ἀμὴ ὄχι τὰς γυναίκας.
Περάσειν ἔχω, Μαξιμού, ὡς διὰ σέναν τὸ ποτάμιν
καὶ νὰ σοῦ ἀντιμέψωμεν, ὡς καὶ τὸ δίκαιον ἔχεις».
Τὸν γρίβαν μου ἐπιλάλησα, τὸν ποταμὸν περάση,
καὶ εἶχεν νερὸν ὁ ποταμὸς πολὺν καὶ βουρκωμένον
καὶ ἐξέπεσεν ὁ γρίβας μου καὶ ἐχώθην ἕως τραχήλου·
καὶ δένδρον ἔπεψεν ὁ Θεὸς ἀπέσω εἰς τὸ ποτάμιν
καὶ ἀν εἶχεν λείπειν τὸ δενδρόν, ἐπνίγετον ὁ Ἀκρίτης.
Καὶ ὡς εἶδεν τοῦτο ἡ Μαξιμού, ἀπάνω μου ἐκατέβη·
κοντάριν ἐμαλάκιζεν, τὴν κονταρέαν μὲ δώση
καὶ ταῦτα τὸ κοντάριν της ἔριψα παρὰ μίαν
καὶ σύντομα ἔριψα ραβδίν, τὴν Μαξιμούν ἐλάλουν:
«Ἐλεῶ τὰ κάλλη σου, κυρά, βλέπε μὴ κινδυνεύσης·
ἀλλὰ ἄς δώσω, Μαξιμού, τὴν φάραν σου ραβδέαν
καὶ ἐκ τὴν ραβδέαν, Μαξιμού, νόησε με τίναν ἔχεις».
Καὶ ἐγὼ ραβδέαν ἔδωσα τὴν φάραν 'ς τὰς κουτάλας
καὶ ἀνάσκελα ἐξήπλωσεν ἡ θαυμαστὴ ἡ φάρα.

Τα ιπποτικά μυθιστορήματα της εποχής των Παλαιολόγων


Ερωτικά ιπποτικά μυθιστορήματα

Γράφτηκαν περίπου από τα μέσα του 13ου ως τα μέσα του 15ου αιώνα. Ονομάζονται ερωτικά γιατί η ιστορία που διηγούνται είναι η ιστορία ενός ζευγαριού που χωρίζει και περνά βάσανα και περιπέτειες ώσπου να ξανασμίξει. Ωστόσο, ονομάζονται και ιπποτικά γιατί είναι φανερή σε αυτά η επίδραση του δυτικού μεσαιωνικού ιπποτισμού με θέματα τον άντρα υποτελή στον έρωτα, τις μονομαχίες και την αγάπη για περιπέτειες σε χώρες μακρινές.

Τα βασικά χαρακτηριστικά τους είναι τα εξής:
- υπάρχει έντονο το στοιχείο του παραμυθιού, του υπερφυσικού και του μαγικού ενώ κυρίαρχο είναι και το ερωτικό στοιχείο
- είναι έκδηλη η φραγκική επίδραση αλλά και η επίδραση από την ανατολή
- είναι χαρακτηριστική η επίδραση της λόγιας βυζαντινής παράδοσης
- αποτελεί ισχυρό στοιχείο η δημοτική αίσθηση (σε μερικά μυθιστορήματα παραθέτονται αυτούσια δημοτικά τραγούδια της εποχής)

Τα πιο σημαντικά ερωτικά ιπποτικά μυθιστορήματα που έχουν σωθεί είναι τα εξής πέντε:

Ι.Λίβιστρος και Ροδάμνη 
Είναι το μεγαλύτερο και πιο διαδεδομένο μυθιστόρημα (έχει παραδοθεί σε 5 χειρόγραφα). Τοποθετείται στο 14ο αιώνα και ο ποιητής είναι άγνωστος.

Υπόθεση
Ο Λίβιστρος ερωτεύεται και παντρεύεται τη βασιλοπούλα Ροδάμνη, την οποία όμως αργότερα κλέβει, με τη βοήθεια μιας μάγισσας, ο βασιλιάς της Αιγύπτου Βερδερίχος. Από τότε ο Λίβιστρος γυρίζει τον κόσμο αναζητώντας τη γυναίκα του. Κάποτε θα γνωριστεί με τον Κλιτοβό, ο οποίος θα γίνει φίλος του και θα τον συνοδεύσει στην αναζήτησή του. Τελικά, οι δύο νέοι θα βρουν τη Ροδάμνη και οι τρεις μαζί θα επιστρέψουν στο βασίλειο της Ροδάμνης. Από εκεί ο Κλιτοβός θα επιστρέψει στην πατρίδα του, όπου θα βρει την αγαπημένη του Μυρτάνη, στην οποία θα εξιστορήσει τις περιπέτειες που πέρασε με το φίλο του Λίβιστρο.

Αποσπάσματα 
Όδε δημίου χειρότερον, ωραία μου, το πιττάκιν,
έδε ληστού κακότερον τούτο το μήνυμά σου,
έδε γραφή οπού εβάσταζε σπαθίν ηκονισμένον,
οργής μαχαίριν δίστομον το εχάλκευσεν ο πόθος,
να κατακόπτη σώματα και να μερίζη αισθήσεις:
έδε χαρτίν οπού έγεμεν απέσω αντί γραμμάτων
πόνους να θανατώσωσιν αιστητικάς καρδίας.[. . .]

Ουδέν μ' ελέησεν καν ποσώς ο νους σου μη απεθάνω,
αλλά τοσούτην κάκωσιν δια λόγον εκακώθης
να θανατώσης άνθρωπον οπού ψοφά δια σένα [...]
 
και εγράψασι τα χέρια σου πιττάκιν μανιωμένον,
πιττάκιν να έχη θάνατον ακέραιον ιδικόν μου,
πιττάκι οπού εδύναντο οι λόγοι του τους είχεν
να εξερριζώσουν απ' εμέ την όλην μου καρδίαν.
Και ε συμφορά ότι από του νυν εις θάνατον υπάγω,
δίχρονον ήδη σήμερον, τέλος άλλον ουκ έχω. 

Αναστενάζουν τα βουνά, πάσχουν δι' εμέν οι κάμποι,
θρηνούσιν τα παράπλαγα, βροντούν οι λιβαδίες,
και δένδρα τα επαρέδραμα και οι ραχωτές κλεισούρες
έχουν τους πόνους μου ακομή και αντίς μου αναστενάζουν.
Λέγουν: "εδιέβην απ' εδώ στρατιώτης πονεμένος,
άγουρος ποθοφλόγιστος δια πόθον ωραιωμένης
τα δάκρυα του είχεν ποταμούς, βροντάς τους στεναγμούς του,
καπνόν επάνω εις τα βουνά τον πονοανασασμόν του
τον ήλιον είχεν μάρτυραν και εις τόπους μετ' εκείνον
τα σύννεφα εσκεπάζετον, συνέπασχεν μετ' αυτόν.

II. Καλλίμαχος και Χρυσορρόη

Έχει τη μισή έκταση από το «Λίβιστρος και Ροδάμνη» και έχει παραδοθεί σε ένα μόνο χειρόγραφο. Τοποθετείται περίπου το 13ο αιώνα αν και δεν είναι εξακριβωμένο πότε και από ποιον γράφτηκε. Ορισμένοι μελετητές το αποδίδουν στον Ανδρόνικο Παλαιολόγο, γιο του σεβαστοκράτορα Κωνσταντίνου. 

Υπόθεση
Ο Καλλίμαχος, που είναι ο μικρότερος γιος ενός βασιλιά, εγκαταλείπει τη χώρα του μαζί με τους δύο μεγαλύτερους αδελφούς του για να φέρει σε πέρας ένα κατόρθωμα με το οποίο θα αποδείξει στον πατέρα του ότι είναι γενναιότερος από τους αδελφούς του και επομένως ο πιο ικανός να τον διαδεχτεί στον θρόνο. Πράγματι, το νεαρό βασιλόπουλο, έπειτα από διάφορες περιπέτειες καταφέρνει, επιδεικνύοντας περισσότερο θάρρος από τους αδελφούς του, να σκοτώσει ύστερα από σκληρό αγώνα έναν δράκο που κρατούσε φυλακισμένη στον πύργο του την όμορφη βασιλοπούλα Χρυσορρόη, με την οποία συνδέεται στη συνέχεια ερωτικά. Την ευτυχισμένη συμβίωση των δύο νέων έρχεται να διακόψει ένας νεαρός βασιλιάς, ο οποίος με τη βοήθεια κάποιας μάγισσας αρπάζει την κόρη και βυθίζει σε θανάσιμο ύπνο τον Καλλίμαχο. Τα αδέλφια του, μαθαίνοντας την τύχη του, σπεύδουν να τον βοηθήσουν και, όταν τελικά με τη συνδρομή τους ο Καλλίμαχος επανέρχεται στη ζωή, ξεκινά για την αναζήτηση της αγαπημένης του Χρυσορρόης. Έπειτα από πολλές περιπέτειες φτάνει σε μια πόλη όπου βασίλισσα είναι η Χρυσορρόη, η οποία, αφού τον αναγνωρίζει, αρχίζει να τον συναντά τις νύχτες στο περίπτερο του παλατιού. Ο βασιλιάς, μόλις πληροφορείται την κρυφή σχέση των νέων, οργίζεται αρχικά εναντίον του Καλλίμαχου και διατάζει να τον θανατώσουν, τελικά όμως αποφασίζει να τον συγχωρήσει και του δίνει την άδεια να ζήσει ελεύθερος με τη Χρυσορρόη.

Απόσπασμα 
Είχεν εκείνον το κελλίν, αλλά και πώς εκφράσω;
ολοχρυσομαργάρωτον, κατάχρυσον την στέγην,
πλην ουχ απλώς κατάχρυσον και μεμαργαρωμένην,
ουδέ από λίθων τηλαυγών τον κόσμον είχεν μόνον,
αλλ' είχεν στέγην ουρανόν και τους αστέρων δρόμους,
θαυμάζω πως τον ουρανόν και τους αστέρων δρόμους,
μετά πανσόφου μηχανής και τέχνης παραξένου.
Το στέγασμα το πάγχρυσον εκείνου του κελλίου,
ο Κρόνος ην ως εν χερσίν τον ουρανόν συνέχων
καθήμενος εφ' υψηλού θρόνου, λευκός τας τρίχας
εκεί και ο Ζευς ιστόρητο λευκός ουρανοδρόμος
ώσπερ τις μέγας βασιλεύς, δυνάστης επηρμένος,
αυθέντης όλων των αρχών και των στεμμάτων όλων.
Αστήρ εκείθεν έλαμπεν λαμπρός της Αφροδίτης
έχων ακτίνας τηλαυγείς, ηδονικάς, ωραίας
και μετ' αυτόν ιστόρησεν τον Άρην ο τεχνίτης
ερωτικώς συμπαίζοντα μετά της Αφροδίτης.
Είχεν εκεί την Αθηνάν εν θρόνω καθημένην
και διακοσμούσας Χάριτας τον ουρανόν εκείνον.
Εν μέσω τούτων συμπλοκάς πολλών αστέρων είχεν.


III. Βέλθανδρος  και   Χρυσάντζα 
Είναι το συντομότερο από τα τρία πρωτότυπα μυθιστορήματα και έχει παραδοθεί σε ένα μόνο χειρόγραφο. Τοποθετείται περίπου στο πρώτο μισό του 15ου αιώνα αλλά ο ποιητής δεν έχει προσδιορισθεί.

Υπόθεση       
Ο Βέλθανδρος, γιος του βασιλιά των Ρωμαίων, φτάνει στην αυλή του βασιλιά της Αντιόχειας και αναγνωρίζει τη βασιλοπούλα Χρυσάντζα. Ήταν η ίδια που με την εντολή του Έρωτα βράβευσε ως την πιο όμορφη από σαράντα όμορφες στο Ερωτόκαστρο, όπου είχε μπει προηγουμένως. Οι δύο νέοι φλογίζονται από έρωτα και έπειτα από κινδύνους και βάσανα ενώνονται και ευτυχούν. Ο Βέλθανδρος διαδέχεται στο θρόνο τον πατέρα του.

IV. Ιμπέριος και Μαργαρώνα

Είναι διασκευή του γαλλικού μυθιστορήματος Pierre de Provence et la bella Maguelonne, του οποίου η πρώτη επεξεργασία τοποθετείται στο 12ο αιώνα.

Υπόθεση
Ο βασιλιάς της Προβηγκίας έχει μια πολύ ωραία γυναίκα που όμως δεν μπορεί να προσφέρει διάδοχο. Μετά από πολλές παρακλήσεις στο Θεό αποκτά, τελικά, τον πολυπόθητο γιο, τον Ιμπέριο, που είναι και ο κύριος ήρωας του έργου. Μεγαλώνοντας ο Ιμπέριος θέλει να γνωρίσει τον κόσμο και έτσι εγκαταλείπει τους γονείς του και ξεκινάει με την εικόνα ενός ωραίου και γεροδεμένου ιππότη, που κατά την πλοκή του έργου, εμπλέκεται σε διάφορες περιπέτειες.
Φθάνοντας στη Νάπολη της Ιταλίας ερωτεύεται τη βασιλοπούλα Μαργαρώνα, η οποία όμως για να δεχθεί το γάμο, στον οποίο συμφώνησαν και οι γονείς της, θέτει ως όρο ο υποψήφιος να είναι νικητής κονταρομαχίας. Στον αγώνα που ακολούθησε, νίκησε ο Ιμπέριος, ο οποίος με τον τίτλο του νικητή και του ήρωα, παντρεύεται την Μαργαρώνα και αποφασίζει να τη φέρει στο βασίλειο του πατέρα του προκειμένου να τη γνωρίσουν και οι γονείς του.
Έτσι, ξεκινούν με πολλούς θησαυρούς και αφού περνούν ποτάμια, λαγκάδια, βουνά και χαράδρες σταματούν να ξεκουραστούν σε μια πεδιάδα. Την ώρα που κοιμόταν η Μαργαρώνα, ο Ιμπέριος σηκώθηκε να κυνηγήσει μία πέρδικα. Τότε ένας αετός κατεβαίνει και αρπάζει από το στήθος της Μαργαρώνας το σπουδαίο φυλαχτό που είχε δώσει στον Ιμπέριο η μητέρα του και εκείνος το είχε προσφέρει στην Μαργαρώνα.
Από το σημείο αυτό αρχίζουν οι μεγάλες περιπέτειες. Το ζευγάρι χωρίζει, ο Ιμπέριος πιάνεται αιχμάλωτος των Σαρακηνών ενώ η Μαργαρώνα φθάνει στην Προβηγκία και κλείνεται σε μοναστήρι. Τελικά, ο Ιμπέριος καταφέρνει να επιστρέψει στη πατρίδα του και να συναντηθεί με τη γυναίκα του. Ακολουθούν μεγάλες γιορτές και χαρές, με τον Ιμπέριο να γίνεται βασιλιάς και η Μαργαρώνα βασίλισσα.

V. Φλώριος  και  Πλατζιαφλώρα

Είναι διασκευή του γαλλικού μυθιστορήματος Floire et Blanchefleur και τοποθετείται λίγο πριν τα μέσα του 15ου αιώνα.


Τα τρία πρώτα είναι πρωτότυπες συνθέσεις ενώ τα δύο τελευταία είναι διασκευές αντίστοιχων γαλλικών μυθιστορημάτων.

Πηγή: e-logotexnia.gr


Τρίτη 29 Ιανουαρίου 2013

Θέμα έκθεσης- Βελτίωση της εκπαίδευσης ΑΜΕΑ


Θέμα έκθεσης: «Φανταστείτε ότι είστε έμπιστος ειδικός σύμβουλος του υπουργού παιδείας σε θέματα εκπαίδευσης παιδιών με ειδικές ανάγκες (ΑΜΕΑ). Ο υπουργός σάς έχει ζητήσει να του ετοιμάσετε μια σύντομη εμπιστευτική έκθεση με τις προτάσεις σας για τη βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης σ’ αυτά τα παιδιά»

Ελληνική Δημοκρατία                                                Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων
Ειδική Γραμματεία εκπαίδευσης παιδιών με ειδικές ανάγκες (ΑΜΕΑ)
Αριθμός Πρωτοκόλλου: 23 / 29-1-2013                     Διαβάθμιση: Εμπιστευτικό
Θέμα: «Προτάσεις για τη βελτίωση της εκπαίδευσης των ΑΜΕΑ»
Να διαβιβαστεί στους ακόλουθους:
1) Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων
2) Γενικό Γραμματέα Παιδείας

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ. Κατόπιν σχετικού αιτήματός σας της 8-1-2013 σας αποστέλλω εγγράφως τις προτάσεις μου για τη βελτίωση της εκπαίδευσης ΑΜΕΑ. Συγκεκριμένα προτείνω:
-Την άμεση πρόσληψη, σε κάθε σχολική μονάδα, εκπαιδευτικών με ειδίκευση στα θέματα ειδικής αγωγής.
-Την επιμόρφωση, με ειδικά σεμινάρια, των υπόλοιπων εκπαιδευτικών στην αντιμετώπιση των αναγκών που προκύπτουν από την παρουσία ΑΜΕΑ στην τάξη.
-Την ενημέρωση και επιμόρφωση και του μη διδακτικού προσωπικού του σχολείου (π.χ. επιστάτης, πρόεδρος συλλόγου γονέων και κηδεμόνων).
-Την καθιέρωση ειδικών προγραμμάτων διδασκαλίας ανά μάθημα.
-Την προσαρμογή των προγραμμάτων στις ατομικές ανάγκες του κάθε ΑΜΕΑ.
-Αξιοποίηση των τεχνικών δεξιοτήτων των ΑΜΕΑ με κατάλληλα προγράμματα και μέσα.
-Τη σύνδεση της εκπαίδευσης όσων ΑΜΕΑ το επιθυμούν με το επαγγελματικό περιβάλλον, στο οποίο επιθυμούν να σταδιοδρομήσουν.
-Τη συγγραφή ειδικών βιβλίων (λ.χ. για τυφλούς), τα οποία θα διευκολύνουν την πρόσβαση των ΑΜΕΑ στη γνώση.
-Παροχή ενισχυτικής διδασκαλίας.
-Ελαστική αντιμετώπιση των τυχόν αυξημένων απουσιών τους.
-Προσαρμογή του τρόπου εξέτασης των μαθημάτων στις ανάγκες του κάθε παιδιού.
-Την εισαγωγή νέων τεχνολογιών για την εξυπηρέτηση των ΑΜΕΑ (π.χ. ηχητικά βιβλία).
-Τη διαμόρφωση των σχολικών κτισμάτων, ώστε να διευκολύνουν την πρόσβαση των ΑΜΕΑ στο χώρο του σχολείου και την τάξη.
-Τη διαρκή στήριξη των ΑΜΕΑ σε όλα τα στάδια της σχολικής τους ζωής.
-Την ενημέρωση των γονέων και κηδεμόνων ΑΜΕΑ για τα δικαιώματα των παιδιών.
-Τη διακριτική προτροπή προς τα υπόλοιπα παιδιά να διευκολύνουν τη σχολική ζωή των ΑΜΕΑ.
Με τιμή,
Σ.Γ, ειδικός σύμβουλος σε θέματα εκπαίδευσης παιδιών ΑΜΕΑ.
Σημείωση: μπορείτε να προσθέσετε και όσες δικές σας προτάσεις θέλετε, εξερευνώντας το δίκτυο για το σχετικό θέμα.

29 Μαΐου 1453 - Η άλωση της Πόλης

Διαδραστική παρουσίαση της άλωσης της Πόλης το 1453. Αξίζει να το δείτε. Από την κυρία Κούτσικου

http://www.daskaloi.com/alosi/player.html

Βυζαντινόν Χρονικόν

Εξαιρετική ιστοσελίδα με όλους τους βυζαντινούς αυτοκράτορες, τα κυριότερα γεγονότα της ζωής τους, τις μεγάλες μάχες, τις δυναστείες, χάρτες των διαφόρων εποχών του Βυζαντίου και πολλά άλλα

http://www.byzantium.xronikon.com/homegr.html

Μια γεύση από την ιστοσελίδα






Δευτέρα 28 Ιανουαρίου 2013

Πινακοθήκη των κυριότερων βυζαντινών αυτοκρατόρων

Κωνστάντιος Β΄ 337-361










Κώνστας 337-350










Ιουλιανός ο Παραβάτης 360-363












Θεοδόσιος ο Μέγας 379-395












Αρκάδιος 395-408













Θεοδόσιος Β΄ 408-450












Αναστάσιος Α΄ 491-518












Ιουστινιανός Α΄ 527-565















Ηράκλειος 610-641










Κωνσταντίνος Δ΄ Πωγωνάτος 668-685


















Λέων Γ΄ ο Ίσαυρος 717-741












Κωνσταντίνος Ε΄ 741-775











Κωνσταντίνος ΣΤ΄ (780-797) και η μητέρα του Ειρήνη η Αθηναία (797-802)













Θεόφιλος 829-842














Μιχαήλ Γ΄ ο Μέθυσος 842-867












Βασίλειος Α΄ ο Μακεδών 867-886













Λέων Στ΄ ο Σοφός 886-912











Ρωμανός Α΄ ο Λεκαπηνός 920-944











Νικηφόρος Φωκάς 963-969












Ιωάννης Τζιμισκής 969-976















Βασίλειος Β΄ 976-1025















Ζωή η Πορφυρογέννητη 1025-1050












Κωνσταντίνος Θ΄ ο Μονομάχος 1042-1055


















Ρωμανός Δ΄ Διογένης 1068-1071












Αλέξιος Α΄ ο Κομνηνός 1081-1118












Ιωάννης Β΄ ο Κομνηνός 1118-1143












Μανουήλ Α΄ ο Κομνηνός 1143-1180












Θεόδωρος Α΄ ο Λάσκαρης (αυτοκράτορας της Νίκαιας) 1205-1221












Ιωάννης Γ΄ Βατάτζης (αυτοκράτορας της Νίκαιας) 1221-1254












Μιχαήλ Η΄ ο Παλαιολόγος 1259-1282







Ανδρόνικος Β΄ ο Παλαιολόγος 1282-1328












Μανουήλ Β΄ ο Παλαιολόγος 1391-1425












Ιωάννης Η΄ ο Παλαιολόγος 1425-1448












Κωνσταντίνος ΙΑ΄ ο Παλαιολόγος 1448-1453

Τετάρτη 23 Ιανουαρίου 2013

Πινακοθήκη των Ρωμαίων αυτοκρατόρων από τον Ιούλιο Καίσαρα και τον Οκταβιανό ως το Μέγα Κωνσταντίνο (παραλείπονται δευτερεύοντες πρωταγωνιστές)

Ιούλιος Καίσαρας (Iulius Caesar), 49-44 π.Χ.












Οκταβιανός Αύγουστος (Octavianus Augustus), 31 π.Χ.-14 μ.Χ.











Τιβέριος (Tiberius), 14-37












Καλιγούλας (Caligula), 37-41













Κλαύδιος (Claudius), 41-54













Νέρων (Nero), 54-68












Γάλβας (Galba), 68-69











Βιτέλλιος (Vitellius), 69













Όθων (Otho), 69










Βεσπασιανός (Vespasianus), 69-79













Τίτος (Titus), 79-81











Δομιτιανός (Domitianus), 81-96












Νέρβας (Nerva), 96-98













Τραϊανός (Traianus), 98-117








Αδριανός (Hadrianus), 117-138











Αντωνίνος Πίος (Antoninus Pius), 138-161











Μάρκος Αυρήλιος (Marcus Aurelius), 161-180












Κόμμοδος (Commodus), 180-192














Σεπτίμιος Σεβήρος (Septimius Severus), 193-211











Καρακάλλας (Caracalla), 211-217











Μακρίνος (Macrinus), 217-218














Ηλιογάβαλος (Heliogabalus), 218-222








Αλέξανδρος Σεβήρος (Alexander Severus), 222-235














Μαξιμίνος ο Θραξ (Maximinus Thrax), 235-238












Γορδιανός (Gordianus), 238-244












Φίλιππος ο Άραψ (Philippus Arabs), 244-249














Δέκιος (Decius), 249-251












Τριβωνιανός ο Γαλάτης (Trebonianus Gallus), 251-253












Βαλεριανός (Valerianus), 253-260












Γαλλιηνός (Gallienus), 260-268













Κλαύδιος ο Γοτθικός (Claudius Gothicus), 268-270












Αυρηλιανός (Aurelianus), 270-275









Πρόβος (Probus), 276-282













Καρίνος (Carinus), 283-285












Διοκλητιανός (Diocletianus), 284-305













Κωνστάντιος A΄ ο Χλωρός (Constantius Chlorus), 305-306















Κωνσταντίνος ο Μέγας (Constantinus), 306-337














Άλλοι καίσαρες και αύγουστοι της εποχής της Τετραρχίας (Διοκλητιανός και Κωνσταντίνος)

Μαξιμιανός (Maximianus)                             











Γαλέριος (Galerius)













Μαξέντιος (Maxentius)













Λικίνιος (Licinius)











Μαξιμίνος (Maximinus Daia)












Βλ. επίσης τον ωραίο κατάλογο της Βικιπαίδειας
http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9A%CE%B1%CF%84%CE%AC%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%BF%CF%82_%CE%A1%CF%89%CE%BC%CE%B1%CE%AF%CF%89%CE%BD_%CE%91%CF%85%CF%84%CE%BF%CE%BA%CF%81%CE%B1%CF%84%CF%8C%CF%81%CF%89%CE%BD
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...