ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ 1

Οι αναρτήσεις είναι ομαδοποιημένες κατά μάθημα στο δεξί σας χέρι, όπως κοιτάτε. Επίσης μπορείτε να δείτε παλαιότερες αναρτήσεις στο κάτω μέρος της σελίδας πατώντας "παλαιότερες αναρτήσεις".

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ 2

Ορισμένες από τις παλαιότερες αναρτήσεις μπορεί να περιέχουν συνδέσμους που δεν λειτουργούν πια. Επίσης ορισμένες παλιές πολυτονικές γραμματοσειρές μπορεί να δυσλειτουργούν. Το μπλογκ έχει συσσωρεύσει ένα μεγάλο αριθμό αναρτήσεων που αδυνατώ να ελέγξω στην πληρότητά τους. Με την πρώτη ευκαιρία θα γίνει μια γενική εκκαθάριση.

8-4-2015: Μια μερική συντήρηση διόρθωσε πολλά προβλήματα (50%).

Επισήμανση 3

Δυστυχώς αρκετά από τα παράθυρα του LinkWithin (you might also like) δεν λειτουργούν πια. Συγχωρήστε με για την ενδεχόμενη ταλαιπωρία!
Σταύρος Γκιργκένης 17-10-2016

Τρίτη 20 Νοεμβρίου 2012

Β΄ Γυμνασίου: Γλώσσα -έκθεση για σχέσεις γονέων και παιδιών



ΘΕΜΑ ΓΙΑ ΕΚΘΕΣΗ

«Οι δυσκολίες και οι πιεστικές ανάγκες του σύγχρονου ρυθμού ζωής οδηγούν συχνά σε μια έλλειψη επαφής ανάμεσα στους γονείς και τα παιδιά. Αφού εντοπίσετε ποιες είναι οι κυριότερες αιτίες αυτής της έλλειψης επαφής, στη συνέχεια να προτείνετε τρόπους αποκατάστασης των σχέσεων»

ΠΡΟΣΟΧΗ!!! Η ΕΚΘΕΣΗ ΔΕΝ ΑΦΟΡΑ ΤΗ ΔΙΚΗ ΣΑΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ, ΟΥΤΕ ΤΗΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΣΑΣ ΖΩΗ ΚΑΙ ΔΕ ΘΑ ΑΝΑΦΕΡΘΕΙΤΕ ΚΑΘΟΛΟΥ Σ’ ΑΥΤΗΝ. ΘΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΕΤΕ ΤΟ ΘΕΜΑ ΚΑΘΑΡΑ ΑΠΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΚΟΠΙΑ.

Προτεινόμενη δομή:
1) Πρόλογος: α) Ξεκινάμε με έναν ορισμό της οικογένειας [οικογένεια είναι ένα σύνολο ανθρώπων που συνδέονται συνήθως με δεσμούς αίματος. Τα μεγαλύτερα μέλη της οικογένειας (γονείς) εξασφαλίζουν όλες τις απαραίτητες συνθήκες για την ανάπτυξη, σωματική και πνευματική, των μικρότερων σε ηλικία μελών (παιδιά).] β) Μετάβαση στο θέμα: η οικογένεια σήμερα περνά κρίση εξαιτίας του σύγχρονου τρόπου ζωής. Μια πλευρά αυτής της κρίσης είναι η έλλειψη επαρκούς επαφής ανάμεσα στους γονείς και τα παιδιά.

2) Κυρίως θέμα:
Α) Αίτια:
-οι γονείς δουλεύουν και δεν μένουν αρκετό χρόνο στο σπίτι.
-η γυναίκα δεν μπορεί πια, λόγω εργασίας, να ανταποκριθεί επαρκώς στον παραδοσιακό της ρόλο ως μητέρας στη ζωή του παιδιού και ο πατέρας δεν μπορεί να την υποκαταστήσει.
-οι κουρασμένοι γονείς δεν έχουν τη δύναμη να ασχοληθούν όσο θα έπρεπε με τις ανάγκες των παιδιών.
-η τηλεόραση και το διαδίκτυο απομονώνουν τα μέλη της οικογένειας.
-ο έντονος ρυθμός ζωής δεν επιτρέπει τις παραδοσιακές κοινές συναντήσεις της οικογένειας, όπως το κοινό πρωινό ή το μεσημεριανό γεύμα.
-τα παιδιά με τις πολλές ώρες μαθημάτων του σχολείου και των εξωσχολικών υποχρεώσεων (π.χ. φροντιστήρια) μένουν πολύ έξω από το σπίτι.

Β) Προτάσεις:
-να επιδιώκεται συνειδητά από όλους ο διάλογος και η επικοινωνία των μελών της οικογένειας.
-να επιδεικνύεται αμοιβαία κατανόηση, εμπιστοσύνη, υποχωρητικότητα, να αποφεύγονται οι συγκρούσεις.
-να υπάρχει αγάπη, στοργή, ζεστασιά από όλες τις πλευρές.
-οι γονείς να αφιερώνουν όσο το δυνατόν περισσότερο χρόνο στα παιδιά, για να ακούν τα προβλήματά τους, και τα παιδιά να σέβονται και να ακούν τους γονείς τους.
-να δίνονται στις εργαζόμενες μητέρες περισσότερες άδειες από τη δουλειά.
-οι δάσκαλοι στο σχολείο να μην φορτώνουν με υπερβολικά καθήκοντα τους μαθητές στο σπίτι, γιατί πολλές φορές έτσι επιβαρύνονται έμμεσα και οι γονείς και δεν υπάρχει αρκετός ελεύθερος χρόνος για πραγματική επικοινωνία με τα παιδιά εκτός των μαθημάτων.

3) Επίλογος: να τονιστεί ότι η οικογένεια, παρά την κρίση που περνά, εξακολουθεί να αποτελεί το κύτταρο της κοινωνίας και είναι αναντικατάστατη για την αγωγή των παιδιών. Γι’ αυτό και η άμεση ψυχική επαφή μεταξύ των μελών της είναι άκρως απαραίτητη, για να μπορέσει να ανταποκριθεί στο σημαντικό της ρόλο.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...